Olemme koonneet tälle sivulle tietoa miten Akseli auttaa käyttäjä-organisaatioitaan Korona-epidemian aikana. Tehtävämme on tarjota paras mahdollinen tuki terveydenhuollon ammattilaisille aina, mutta erityisesti näin vaikeina aikoina. Mikäli pystymme jotenkin Akselilla auttamaan organisaatiotasi, ole yhteydessä.

X-akselin COVID-19 varautumissuunnitelma on luettavissa täältä.

Akseli-asiakkaille kohdistettuja ohjeita Korona-epidemian aikana

Mikäli yksikkönne tarvitsee apua alla olevien toimenpiteiden järjestämisessä, pyydämme olemaan yhteydessä joko palvelutuotannosta vastaavaan asiakkuuspäällikköönne tai tukipalveluumme:

Hygienia itseilmoittautumisessa

Olemme valmiita tukemaan asiakkaitamme itseilmoittautumisprosessin muuttamisessa siten, ettei itsepalvelupääte edellytä koskettamista laitteen näyttöön tartuntariskin vähentämiseksi. Mikäli yksikkönne haluavat muuttaa itseilmoittautumispäätteet kosketusvapaiksi, pyydämme olemaan yhteydessä joko palvelutuotannosta vastaavaan asiakkuuspäällikköönne tai tukipalveluumme.

Akselin mobiilipalvelut erityisehdoin itseilmoittautumisessa

Akselin mobiilipalveluiden avulla potilaat eivät joudu koskettamaan itseilmoittautumiskioskeja liittyäkseen jonoon tai ilmoittautuakseen varatulle ajalle. Tarjoamme koronan aikana mobiilipalveluitamme erityisehdoin. Lue lisää.

Korona-tartunnalle mahdollisesti altistuneiden potilaiden selvittäminen

Olemme valmiita tukemaan asiakkaitamme mahdolliselle tartuntariskille altistuneiden potilaiden jäljittämisessä, jotta asiakkaamme voivat olla yhteydessä kyseisiin henkilöihin mahdollisten karanteenimenettelyiden osalta. Voimme muun muassa auttaa vahvistetun tartunnan saaneiden kanssa samaan aikaan samoissa tiloissa olleiden potilaiden selvittämisessä.

Selvitykset suoritetaan aina ja vain ainoastaan asiakkaan erillisestä kirjallisesta pyynnöstä ja heidän suostumuksellaan käsitellä asiakasaineistoa edellä mainitusta syystä.

Jono- ja ruuhkatietojen sekä odotusaikojen välittäminen

Voimme tukea asiakkaitamme tarjoamalla rajapinnan välityksellä tietoa yksiköiden jonotus- ja ruuhkatilanteesta. Asiakkaamme ja heidän potilaansa voivat hyödyntää tietoja ruuhkahuippujen tasaamiseksi. Tiedot voidaan esittää esimerkiksi asiakasorganisaation verkkosivuilla tai Korona-ohjeistuksiin liittyvillä sivuilla.

Potilasohjeistusten, Korona-tilannetietojen tai muiden poikkeustilanteeseen liittyvien sisältöjen esittäminen palveluumme kuuluvilla info-näytöillä

Olemme valmiita tukemaan asiakkaitamme tarjoamalla sisällöntuotannon apua mahdollisten lisäohjeistuksien jakamiseksi yksiköissänne.