Akselin osat

Monipuolinen järjestelmä, joka sisältää useita asiakasvirtaa ja työtä helpottavia ohjelmisto- ja teknologiaratkaisuja.

Ominaisuudet

Akseli tekee asiakkaiden vastaanottamisesta sujuvaa ja vaivatonta. Tutustu Akselin tärkeimpiin ominaisuuksiin.

Itsepalvelupäätteet

Helppokäyttöinen itsepalvelupääte automatisoi ilmoittautumisen ja opastaa asiakkaasi suoraan ammattilaisen luo. Lue lisää

Infonäytöt

Infonäyttöjärjestelmä tiedottaa asiakkaita odotustiloissa ja korvaa vanhanaikaiset ilmoitustaulut. Asiakkaita ei tarvitse enää huhuilla nimillä. Lue lisää

Ammattilaisen työkalut

Tehosta organisaation toimintaa ja seuraa asiakasvirtaa. Akselin työkalut auttavat muun muassa työajan suunnittelussa ja tilojen käytön seurannassa. Lue lisää

Tiedotus & Muistutukset

Pidä asiakkaat ajan tasalla varauksista ja muutoksista mm. tekstiviesti- ja sähköpostimuistutuksin. Siirrä ajanvarauksien hallinta nettiin. Lue lisää

Avatarit

Avatarit ovat olleet hitti pikkupotilaiden keskuudessa. Tarjolla on satoja vaihtoehtoja, joista arvotaan kuusi kappaletta lapsen valittavaksi. Lue lisää

Tilavaraukset

Unohda paperiset kalenterit sekä vapaiden huoneiden hakeminen. Varaa kaikki tarvitsemasi tilat kätevästi yhden käyttöliittymän kautta. Lue lisää

Potilasrannekkeet

Tee käynnistä entistä mukavampi kokemus nopeuttaen samalla asiointia. Akseli RANNE nostaa potilastyytyväisyyttä ja tehokkuutta. Lue lisää

Raportointi

Akselin raportit paljastavat oleelliset yksityiskohdat toiminnan tehokkuudesta. Ennusteet auttavat ennakoimaan haasteet jo ennen niiden ilmaantumista. Lue lisää

Automatisointi

Akseli auttaa älykkäästi hoidon suunnittelussa ja ehdottaa automaattisesti mm. sopivia työvuoroja ja aikatauluja varmistaen tehokkaan ajankäytön. Lue lisää

1. Itsepalvelupäätteet

Itsepalvelupääte huolehtii asiakkaan ilmoittautumisesta ja opastuksesta. Asiakas ilmoittautuu saapuneeksi näyttämällä viivakoodin kutsukirjeestä tai Kela- tai henkilökortista. Tarvittaessa henkilötunnus voidaan näppäillä myös kosketusnäytön kautta.

Ilmoittautumisen päätteeksi automaatti antaa tulosteen, joka sisältää ajanvaraustiedot, henkilökohtaisen käyntinumeron ja mahdollisen virtuaalihahmon sekä kulkuohjeet oikeaan odotustilaan.

2. Infonäytöt

Infojärjestelmä huolehtii asiakkaan tiedottamisesta odotustiloissa infonäyttöjen välityksellä korvaten vanhanaikaiset ilmoitustaulut. Erilaisia tiedotteita, uutisia tai mainoksia on vaivatonta lisätä, poistaa ja muokata näyttökohtaisesti.

Kun potilas kutsutaan hoitohuoneeseen hoitohenkilökunnan käyttöliittymän kautta, järjestelmä esittää infonäytöillä potilaan käyntinumeron, soittaa sisäänkutsuäänen ja opastaa oikeaan hoitohuoneeseen. Mikäli Akselin virtuaalihahmot on otettu käyttöön, esitetään infonäytöllä sisäänkutsun yhteydessä myös asiakkaan valitsema avatar.

3. Ammattilaisen työkalut

Ammattilaisen näkymä mahdollistaa odotustilaan saapuvien asiakkaiden reaaliaikaisen seuraamisen suoraan omalta työpisteeltä. Asiakkaiden sisäänkutsuminen onnistuu yhdellä hiiren klikkauksella, joka lähettää sisäänkutsuilmoituksen info- ja ovenpielinäytöille.

Eri henkilökunnan jäsenet voivat seurata sisäänkutsuja samanaikaisesti omilta päätteiltään. Sisäänkutsumisen lisäksi Ammattilaisen näkymä mahdollistaa muun muassa asiakkaiden tauottamisen, siirtämisen, nykyisen sijannin sekä koko päivän ohjelman tarkastelun.

4. Tiedotus ja muistutukset

Akseli mahdollistaa asiakkaille tiedottamisen useampaa eri kanavaa pitkin.

Ajanvarauksista voidaan ilmoittaa etukäteen lähetettävällä tekstiviestillä ja tarvittaessa mahdollisista muutoksista ja peruuntumisista voidaan lähettää erillinen viesti.

Ilmoittautumisensa yhteydessä asiakkaalle tulostuva kuitti kertoo ajanvarausten järjestyksen sekä ohjeet. Organisaatiokohtaisista yleisluontoisimmista asioista voidaan informoida Akselin infojärjestelmän kautta. Näin Akseli helpottaa ja nopeuttaa asiakkaalle välitettävän informaation kulkua joka päivä.

5. Avatarit

Etenkin lapsipotilaille suunnatut Akselin virtuaalihahmot eli avatarit voidaan tulostaa käyntikuitille tai poliklinikkakäytössä olevaan rannekkeeseen.

Asiakas valitsee ilmoittautuessaan haluamansa avatarin itsepalvelupäätteen tarjoamista vaihtoehdoista. Valittu hahmo on uniikki ja seuraa mukana koko päivän ilmestyen oikean odotustilan infonäytölle ja esiintyen sisäänkutsujen yhteydessä helpottamassa informaation seuraamista.

Hahmogalleriamme sisältää satoja erilaisia avatareja, joten jokaiselle löytyy varmasti mieleinen vaihtoehto. Pikkupotilailla suosituimpia ovat olleet erilaiset koirat sekä muut eläinhahmot kuten pingviini ja Akseli-pupu.

6. Tilavaraukset

Huone- ja tilavarausten tekeminen onnistuu Akselin avulla vaivatta.

Akseli auttaa löytämään vapaat työtilat reaaliaikaisen tilannekuvansa ansiosta ja sen sähköiset varaustoiminnot korvaavat manuaaliset huonekalenterit ja taulukot. Akseli näyttää varaustilanteen ohella myös varausten tiedot ja osaa kertoa milloin tällä hetkellä varattuna olevat huoneet ovat seuraavaksi vapautumassa.

Tilavarauksiin liittyviä toiminnallisuuksia ja laitteita voidaan hyödyntää niin hoito- kuin  kokoushuonekäytössä. Huoneiden varauskalentereita voi tarkastella omalta työpisteeltä tai suoraan ovenpielinäytöltä ja asiakkaiden kutsumisen voi aloittaa ilman monimutkaista konfigurointia.

7. Potilasrannekkeet

RANNE® on kätevin ratkaisu potilaan tunnistamiseen. Rannekkeen tulostaminen viivakoodeineen käy sekunneissa ja sen kiinnittäminen on helppoa.

RANNE® voidaan integroida mihin tahansa taustajärjestelmään ja rannekkeet voidaan tulostaa suoraan sen kautta. Rannekkeita saa eri värisinä ja kokoisina vastasyntyneestä aikuiseen, ja ne ovat nimenomaan terveydenhuollon toimintaympäristöön suunniteltu.

Ranne2

8. Raportointi

Akselin raportointi paljastaa organisaation piilevät kehitystarpeet. Jokainen Akselin seurantapiirissä tehty toiminto tallentuu järjestelmään tapahtumapohjaisesti ja organisaation toimintakykyä voidaan täten seurata hyvinkin yksityiskohtaisesti. Perinteisiä tilastoitavia toimintoja ovat  esimerkiksi asiakasmäärät, odotusajat, yksiköiden tai toimipisteiden kuormitus, resurssien riittävyys sekä automaation taso.

Akselin raportointi helpottaa päivittäisen toiminnan optimointia ja auttaa kehittämään asiakasvirtaan ja resursseihin sekä tilojen hallintaan liittyviä prosesseja tehokkaammiksi.

9. Automatisointi

Akseli yhdistää tietoa mistä tahansa integroidusta taustajärjestelmästä ja tekee potilaan hoitoon liittyvistä ajoista ja resursseista helposti löydettäviä.

Organisaation kaikkien resurssien aikatauluttaminen voidaan suorittaa kätevästi vuorosuunnittelutyökalun avulla, joka tehostaa merkittävästi massa-aikatauluttamista ja säästää arvokasta aikaa. Näin yhdellä työkalulla voidaan varmistaa, että kaikilla resursseilla on tarvittavat huoneet ja tilat, ja että tilojen käyttö on mahdollisimman tehokasta eikä hukkaa synny.

Ota Akseli käyttöön

OTA YHTEYTTÄ - KATSOTAAN MITEN AKSELI VOI AUTTAA TEITÄ.